Lisanne's eerste week! - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van frankenlisanne - WaarBenJij.nu Lisanne's eerste week! - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van frankenlisanne - WaarBenJij.nu

Lisanne's eerste week!

Door: frankenlisanne

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2010 | Liechtenstein, Triesenberg

Ook voor mij zit de eerste week er natuurlijk op, ietsje anders dan die van Frank. Op het moment dat we naar Liechtenstein gingen was het voor mij nog niet zeker of ik in het eerste of het tweede team zou komen. Na wat belletjes van Edwin (onze persoonlijke zakenwaarnemer) kon ik maandag in ieder geval meetrainen bij het 1e. Dat was even wennen!! Een pass is geen pass maar een setup, onze pass is hier een annahme en op de buitenkant krijg je een 11 (snel) of een 9 (gewone 5).. de c is hier een 6 en aan signalen doen ze niet, je moet alles gewoon zo hard mogelijk roepen. Die eerste training was voor mij vooral wennen aan de taal, de meiden en de trainer. Het niveau ligt zo rond de 2e divisie, dus ik kon aardig meekomen, ondanks het feit dat je concentreren op het spel erg moeilijk is als je je ook nog gigantisch moet concentreren op wat er uitgelegd wordt.
Een aantal teamgenoten hebben me gelukkig die training meteen op sleeptouw genomen en met een combinatie van handen/voeten/engels en duits was alles toch te doen. Aan het eind even een korte evaluatie met de trainer en hiep hiep hiep hoera! Ik mocht nog een keer komen. Woensdag en donderdag nog een keer getraind en na de donderdag training officieel te horen gekregen dat de club de licentie en (hier komt het) de internationale transfer voor me gaat aanvragen. Nog even wachten dus, maar mijn debuut in de B.Liga zit er aan te komen. Woehoee! Waarschijnlijk overigens wel als middenspeelster, daar hebben ze chronisch tekort.
Afgelopen weekend stond voor mij dus in het teken van aanmoedigen (en toch hebben ze 3-0 verloren..) en nog eens aanmoedigen. Zondag hadden ze/we bekerwedstrijd in Basel. De verwachtingen waren niet erg hoog, maar daardoor ging het opeens een stuk beter dan anders! En zomaar, ineens, was daar een 3-0 overwinning! De allereerste gewonnen wedstrijd van dit seizoen, jullie kunnen je voorstellen dat de opluchtiung bij de meiden groot was! En daar hoort natuurlijk macdonalds bij! Gelukkig levert dat nooit geen problemen op met bestellen, medium mcchicken menu verstaan ze overal!
Verder gaat het wel steeds beter met mijn Duits, maar het is wel erg lastig. Begrijpen gaat prima, maar dan vervolgens zelf woorden verzinnen waarmee je uitdrukt wat je bedoelt op een manier die de anderen ook begrijpen blijkt toch wel erg lastig te zijn. Maar al stuntelend en stotterend kom ik een heel eind! En gelukkig verstaan ze ook Engels, dus als ik het echt niet weet kan ik het in het engels zeggen en direct de duitse vertaling krijgen van 10 verschillende personen.
Deze week (waarschijnlijk vanavond) ga ik, samen met onze persoonlijke zakenwaarnemer, langs bij wat restaurants en cafe's in Vaduz om te kijken of ik nog wat bij kan verdienen hier. Verder blijft het hier fantastisch en jongens:

HET SNEEUWT OP DIT MOMENT!!

Woehoeeee!! binnenkort zullen dus ook de eerste foto's met mijn fantastische roze oorwarmers te bewonderen zijn..
Tot nu toe waren die echt nog niet nodig, gister liep ik nog zonder jas buiten.. hoezo bizar!
Zometeen ook de eerste foto's online!

Liefs

  • 08 November 2010 - 11:08

    Roos:

    Mooie foto hoor en ik zit toch wel een beetje met een dilemma, HOE kan het dat je gister nog zonder jas liep en dat het nu sneeuwt? Vreemd.

    Ik mis je wel hoor zussie, veel succes met werk zoeken en ik hoor wel hoe goed je duits is geworden met kerst!

    Kusjes, jezus

  • 08 November 2010 - 14:57

    Chase:

    hee lisanne en frank,

    zo te lezen hebben jullie het al leuk. ik snap alleen geen zak van die volleybal taal maar succes met je status als middenspeelster.?? haha. en sneeuw is leuk! beter dan regen.

    succes verder.

    daaag, Chase

  • 09 November 2010 - 15:03

    Kim:

    Hi! In de eerste week gelijk dus indruk gemaakt! :) En dat zelfs al zónder je roze oorwarmers...

    En als je die annahme goed regelt en de 11 lekker scoort, hoef je ook niet veel te zeggen, dat scheelt ;) Is je international transfer (te mooi) dubbel zeker gesteld.

    Oh en dat bier is natuurlijk jammer voor Frank, maar wees eerlijk: als je daar zo'n pak voor terug krijgt?! :D

    Hopelijk snel sleeën!:)
    x Kim

  • 11 November 2010 - 10:56

    Lindy:

    LISSS!!! Vet leuk stukje!! Wel super ingewikkeld voor een niet volleyballer al die uitleg:P maaarr.. ik zou het wel verkeerd hebben, maar in de zaal speel je toch altijd vier sets? dus hoe kan je dan met 3-0 winnen:$ hihi, heb het vast fout! Wel te mans die internationale transfer! Ik hoop dat je snel een baantje hebt! en dat je wat fotos van jezelf op de site zet..:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 19 Okt. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 43996

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 30 November -0001

Liechtenstein!

Landen bezocht: