De eerste week + wedstrijden - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van frankenlisanne - WaarBenJij.nu De eerste week + wedstrijden - Reisverslag uit Triesenberg, Liechtenstein van frankenlisanne - WaarBenJij.nu

De eerste week + wedstrijden

Door: frankenlisanne

Blijf op de hoogte en volg

07 November 2010 | Liechtenstein, Triesenberg

Zo zondagavond 20.42 uur en helemaal kapot van een week vol nieuwe indrukken en 2 wedstrijden in een weekend.
Maandag was voor ons beiden erg spannend, ik (Frank) ging voor het eerst trainen bij mijn nieuwe team en Lisanne mocht ook direct meetrainen met het eerste damesteam van Galina.
Mijn training begon, nadat ik met iedereen kennis had gemaakt, met een potje VOETBAL! Ja dat was wel even schrikken aangezien Liechtenstein nou niet echt bekend staat als een heuse voetbalnatie. Nadat ik de heren een aantal Arjen Robbentjes had voorgeschoteld konden we definitief beginnen met de training. Het is hier normaal om eerst warm te stretchen ipv inlopen, oke meteen niet mijn sterkste onderdeel maar goed. Daarna behoorlijk getraind en veel Duits gesproken (ICHH!!!, DU!!!) maar ook nog steeds Nederlandse woorden tussendoor. Erg opvallend is dat iedereen hier heel geconcentreerd traint en de training na het voetbal serieus neemt. Het niveau is daarentegen wat minder hoog dan in Nederland en ik moet behoorlijk wennen aan alles in en rondom het veld. De rest van de week ook lekker getraind, op donderdag na want toen gingen we met heuse fitballen aan de gang waarmee ik gelijk me been blesseerde. Lisanne kreeg op donderdag ook te horen dat ze waarschijnlijk mag spelen in het eerste damesteam en daar zijn we natuurlijk erg blij mee aangezien je anders wat avondjes alleen thuis zit.
Dan Liechtenstein zelf: mooi, mooier en mooist. We hebben al een aantal wandelingen gemaakt door het landschap hier en het is buitengewoon prachtig. Lisanne heeft heel veel foto's gemaakt en gaat deze nog plaatsen. Je moet je voorstellen dat je overal groen en bergen ziet met sneeuw op de toppen. Verder groet iedereen je hier met woorden als: Grussi, HOI, HoiHoi, Heeyy, Haaai! Heel vriendelijk allemaal.
Dan op naar het weekend: ik mocht mijn debuut maken voor Galina en we speelden meteen thuis in Schaan tegen de koploper Appenzeller. Ik met me grote bek: 'Die winnen we' Nou dat werd even anders. Na de eerste bal vakkundig te hebben weggeketst zat ik meteen lekker in de wedstrijd, van je pass moet je het hebben zei een trainer ooit tegen me. Verder speelt men, voor de volleybalkenners onder ons, amper een 3 meterbal op de 10 en gaat veel over de buitenkant. Aangezien ik van nature geen superbeuker ben moest ik aan de bak. Ik herstelde me wel enigzins maar echt lekker erin kwam ik niet. Met een troosteloze 3-0 nederlaag stapte ik superteleurgesteld van het veld, dit was HEEEEL lang geleden dat ik zo hard op de kl*ten had gehad. Tevens deed me been pijn en had me duim gekneusd. Heerlijk begin dus! Verder viel me op dat er nogal een negatief sfeertje hangt binnen het team en dat er weinig energy van uitgaat. Niet heel gek als je alles nog verloren hebt maar het schijnt hier ook de cultuur te zijn om niet te uitbundig te zijn en gewoon 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' te doen! Dan maar aan het BIER zou je zeggen: 'NEE' Hoezo geen bier??
Sporthallen in Zwitserland/Liechtenstein kennen geen kantine's, geen Jopie's en dus ook geen bier. Je komt bij de sporthal aan voor de wedstrijd je gaat in de kleedkamer zitten maakt wat flauwe grappen over de inspeelshirts die 6 maten te klein zijn en gaat serieus 1 uur warming uppen. Na de wedstrijd douchen, niks meer zeggen en naar huis. Of bij uitzondering naar een restaurant. Dus ja...geen feeststemming en dus al helemaal geen bier.
Vandaag was het niet veel beter. We speelden tegen de 12 mans formatie van Volero Zurich. Een erg goed team met een Poolse sloper op de buitenkant (Nee een echte sloper Marek) en een diagonaal van een schamele 2.12 meter. Ik heb zelf ondanks me pijntjes lekker gespeeld en kreeg de complimenten van Volero. Alleen ja....wel weer 3-0 verloren, einde bekeravontuur.
Morgen dus weer keihard trainen: ehh Neen dan hebben we rust....oke...
Maar goed, u moet het allemaal niet te negatief opvatten want we hebben het reuze naar ons zin. Edwin, Elsje, Bernou en Nimo zorgen erg goed voor ons en we hebben een prachtige onderverdieping met een uitzicht dat je in Nederland alleen op een poster kan krijgen. Verder zijn we heel hard aan ons Duits aan het werken en we krijgen beiden de complimenten dat we het goed doen. Misschien wel uit beleefdheid maar goed dat maakt niet uit! Nou nu moet ik weer als de wiederweerga naar boven want de vrouw des huizes is een X factor junkie en we kijken dus met z'n alleen X factor UK. Go Wagnerrrrr....toch Els?

  • 07 November 2010 - 20:21

    Suu & Wes:

    Heey Lies en Frank!!

    Leuk om jullie in de gaten te houden via deze site!

    Lies leuk nieuws trouwens dat je met D1 mee mag doen! Wel een beetje raar dat ze geen kantine kennen:(

    Owja ook nog wat om je up-to-date te houden ....ik heb me vinger(pink!) gebroken en me pees is daar ook mee afgescheurd...dus dat is geen volleybal voor in ieder geval 6 weken voor mij!

    Nou veel plezier daar en ik hou de site in de gaten!

    xxx

  • 07 November 2010 - 20:21

    Noci:

    Hoi frank en lisanne,

    Leuk om te lezen dat jullie het erg naar de zin hebben! De volleybalprestaties laten nog wel wat te wensen over, maar als jullie hard werken en een beetje sfeer gaan maken met z'n allen, dan komt het goed met de resultaten!
    Als we langskomen in december zullen we toeters, trommels en bellen meenemen om wat sfeer te maken!

    Geniet van het mooie landschap en plaats maar snel die mooie foto's die jullie heBben gemaakt! We zijn erg nieuwsgierig!

    Groetjes Tines en Noci

  • 07 November 2010 - 21:05

    Arl:

    Guten abend Lissanne und Frank.

    Sehr gutt report, aber wenn gehts du lo"ss.

    Viellen spaSS

  • 07 November 2010 - 21:36

    VC:

    Lekker verhaal, Frank!

    Paar tips:
    - ten eerste misschien de pipe introduceren, als ze dat nauwelijks kennen, dan kan dat wel aardig verrassend zijn
    - verder misschien Atse uitnodigen om een keer mee te doen. Die heeft namelijk nog nooit een wedstrijd in de Zwitserse competitie verloren

    Als laatste bedacht ik me, dat Liechtenstein wel wat voor Kees zou zijn. De enige volleyballer die ik ken, die geen bier drinkt na de wedstrijd :)

    Morgen verhaaltje van Lisanne???

  • 08 November 2010 - 00:15

    Roos:

    GEEN BIER?! Nou kom maar gewoon meteen naar huis.. Dit kan toch niet!
    En als jullie niet heeeel snel een wedstrijd gaan winnen kom ik persoonlijk naar jullie toe om even de zweep erover te halen.
    Haha nee grapje hoor
    Leuk dat het zo mooi is, ik ben benieuwd.

    Kusjes.

    Ps. Ik verwacht van lisanne wel wat meer op twitter hoor, zit ik er speciaal zo vaak op, zie ik alleen maar dat frank ze duim gekneusd heb. Lekker dan!

    Lobi

  • 10 November 2010 - 11:23

    Maarten:

    Wat onwijs leuk om te lezen, gozer! Je hebt een schrijftalentje, weet je dat? En dit is nog met een gekneusde duim geschreven ook, dus ik ben benieuwd naar wat er straks komt als je blessurevrij bent:-)
    Ik had gisteren voor het eerst sinds het kamper-in-Steenwijkoptreden weer een schoolvoorstelling. Ik werd van tevoren even apart genomen:"Eh... ja... het zijn nogal... eh... moeilijke kinderen. Op deze school komen ze terecht als ze overal zijn afgeschopt." Dus ik had een lekker makkelijke om weer in te komen :-). Maar et ging als een trein, gelukkig, ze aten uit m'n hand. Al heb ik die ene grap maar ff overgeslagen.
    Laura doet het trouwens nog steeds goed, je hebt een waardige opvolgster geregeld. Ik speel structureel bij de dames en dat bevalt prima. Wel lastig om die verzoekjes of ik ook met ze wil douchen steeds af te wimpelen, maar ik hou me sterk.
    Wat een mooie foto's, man. Je woont echt in een poster. Die link voor een fotoalbum werkt alleen niet, kijk daar nog ff naar.
    Groet an Lisanne en hou je haaks en hopelijk winnen jullie snel en slaat de stemming in het team dan om. Wat ook goed werkt: met het hele team naar een cabaretvoorstelling. Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 19 Okt. 2010
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 43984

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 30 November -0001

Liechtenstein!

Landen bezocht: